Wynajem nowego biura – na co warto zwrócić uwagę?

warto wiedzieć

Opublikowano przez:

Zmiana przestrzeni biurowej to dosyć duża rewolucja w życiu firmy, dlatego nasz wybór w tej kwestii jest dosyć istotny. Nowa przestrzeń będzie najprawdopodobniej naszym domem na kolejne lata. Rynek nieruchomości jest duży i już na samym wstępie możemy mieć trudności z wyselekcjonowaniem najbardziej pasujących do nas ofert. Jak zabrać się do szukania nowego biura i na co zwracać uwagę?

Czego szukasz?

Odpowiedzenie sobie na to pytanie jest wbrew pozorom jednym z ważniejszych kroków w procesie szukania nowego biura. Określenie naszych priorytetów i ograniczeń da nam jasną sytuację i pozwoli nie marnować czasu na zdobywanie informacji o lokalach, które ostatecznie okażą się zupełnie nietrafione.

Kilka podstawowych kwestii, które powinniśmy wziąć pod uwagę to nasz budżet, wielkość zespołu oraz profil prowadzonej działalności.

Nasz budżet naturalnie będzie wyznaczał nasze ograniczenia, jeśli mowa o kosztach najmu. Tutaj zazwyczaj musimy się liczyć z tym, że lokale położone w atrakcyjnych częściach miasta będą automatycznie droższe, niż takie, które znajdziemy na jego obrzeżach.

Wielkość zespołu czy liczba pracowników również stanowi dobry wskaźnik tego, jak duże musi być nasze nowe biuro. Absolutnie powinniśmy unikać sytuacji, w której w naszym biurze dysponujemy zbyt małą ilością miejsca, by wszyscy członkowie zespołu mogli swobodnie wykonywać swoje zadania. Powinniśmy raczej dążyć do sytuacji odwrotnej i szukać przestrzeni biurowej nieco większej, niż wskazywałaby na to liczba naszych pracowników. Dzięki temu będziemy posiadali „margines” przestrzeni dla dalszego rozwoju firmy i nie będziemy zmuszeni zmieniać znowu lokalu po kilku latach.

Źródło: Gdański Business Center w Warszawie

Ostatnia sprawa, to profil naszej działalności. Nie każde biuro funkcjonuje przecież tak samo. Jeśli w naszej siedzibie przyjmujemy często klientów, powinniśmy raczej szukać lokali bliżej centrum miasta lub w dobrze skomunikowanych dzielnicach. Natomiast, kiedy w biurze pracują tylko pracownicy, możemy rozważyć wynajem lokalu na obrzeżach.

Dobra lokalizacja jest w cenie

Nie dziwi nas to, że w przypadku nieruchomości im lepsza lokalizacja, tym wyższa cena. Dobre położenie może wiele zdziałać na korzyść naszego biznesu. Bez względu na to, gdzie znajduje się jednak nasze biuro, jest kilka podstawowych warunków, które powinna spełniać lokalizacja, jaką mamy zamiar wybrać. Przede wszystkim dojazd do biura powinien być w miarę łatwy, a to oznacza dobre drogi i dostęp komunikacji miejskiej.

Dużym atutem świetnej lokalizacji jest również dostępność parkingu, lokali usługowych i restauracji. Dzięki temu nasi pracownicy i goście będą mogli z łatwością dojechać do firmy i zjeść dobry lunch.

Źródło: Gdański Business Center w Warszawie

Dużą popularność zyskują również dzielnice z dostępem do terenów zielonych, gdzie możliwa jest rekreacja na zewnątrz. Atutem będzie zatem park w pobliżu biura lub zielony taras w samym budynku (nowoczesne biurowce bardzo często oferują pracownikom dostęp do tego typu udogodnień).

Im lepsza lokalizacja, tym lepszą konkurencję stanowimy na rynku pracy. Klienci i pracownicy z pewnością docenią ten fakt.

Artykuł partnera