Trudno zliczyć rozmowy, które odbywamy w ciągu dnia w pracy. Bardzo często wykonujemy je rutynowo bez zastanowienia się, należy jednak pamiętać iż właśnie podczas nieumiejętnie poprowadzonej rozmowy telefonicznej można popełnić dużo poważnych błędów. O czym należy pamiętać?
1. zarówno jak dzwonimy i odbieramy telefon – przedstawiamy się z imienia i nazwiska oraz podajemy nazwę firmy.
2. jeśli dzwonimy do kogoś – po usłyszeniu piątego sygnału w słuchawce, powinniśmy ją odłożyć,nie dzwonimy w nieskończoność.
3.jeśli do nas ktoś dzwoni, powinniśmy podnieść słuchawkę najpóźniej po trzecim dzwonku.
4. w trakcie rozmowy należy się na niej skupić skoncentrować – niedopuszczalne jest pisanie maila w tym czasie – stukot klawiatury może sugerować drugiej stronie lekceważący stosunek do niej.
5. podczas rozmowy telefonicznej niedopuszczalne jest jedzenie, picie lub rzucie gumy.
6. jeśli w trakcie rozmowy telefonicznej nastąpi jej rozłączenie – oddzwania tylko i wyłącznie osoba dzwoniąca.
7. rozmowę telefoniczną kończy – osoba, która ją zaczynała sugerując drugiej stronie, iż otrzymała niezbędne dla niej informacje.