Jak pozycjonować stronę, mając niski budżet?

\organizacja firmy

Opublikowano przez:

Każdy, kto uruchamia stronę internetową, marzy o tym, by znalazła się ona na pierwszych stronach wyszukiwarki Google. Dla wielu firm jest to nawet jedno z głównych źródeł dochodu. Proces pozycjonowania wymaga jednak sporo nakładów – przede wszystkim czasu i finansowych. Czy oznacza to, że jeśli nie masz minimum kilku wolnych tysięcy na koncie miesięcznie, powinieneś zrezygnować z SEO? Absolutnie nie. Dowiedz się, jak pozycjonować stronę przy niskim budżecie!

Przede wszystkim – określ priorytety

Załóżmy, że masz do dyspozycji kilkaset złotych miesięcznie lub nawet mniej. Nie jest to kwota, która pozwoli osiągnąć Ci wysokie pozycje na setki czy tysiące fraz. Zamiast tego, wybierz mniej słów kluczowych, ale tylko te, które mają w Twoim przypadku duży potencjał. Czyli jakie?

Jak podaje zespół agencji Miromind, najlepszym wyborem będą mniej popularne, bardziej szczegółowe frazy z tzw. długiego ogona (ang. long tail keywords). Są one zazwyczaj mniej konkurencyjne, co oznacza, że dużo łatwiej się na nie wypozycjonować. Zrezygnuj z ogólnych określeń typu “buty damskie” czy “biuro rachunkowe”. Skup się raczej na frazach w stylu “buty nike air max” i “biuro rachunkowe kraków bronowice”.

To właśnie klucz do sukcesu przy pozycjonowaniu z niskim budżetem – określenie priorytetów i poświęcanie uwagi tylko tym działaniom, które mogą przynieść realne zyski. Gdy zobaczysz pierwsze efekty, możesz oczywiście rozbudowywać swoją strategię o kolejne frazy – nawet te bardziej popularne.

Spróbuj samodzielnie tworzyć treści

Pozycjonowanie nie może istnieć bez wartościowego contentu. Większość firm zatrudnia do jego tworzenia profesjonalnych copywriterów. Przy niewielkim budżecie może być to jednak nierealne. Co robić w takiej sytuacji? Wtedy warto spróbować pisać treści na własną rękę.

Zanim zaczniesz protestować, warto byś uświadomił sobie, że prawdopodobnie najlepiej ze wszystkich znasz branżę i specyfikę działania Twojej firmy. To ogromna przewaga, którą warto wykorzystać. Twórz proste artykuły poradnikowe czy opisy na stronę – w SEO każda linijka tekstu jest na wagę złota.

A może martwi Cię to, że nie jesteś mistrzem interpunkcji czy ortografii? Z narzędziami sprawdzającymi pisownię, jak chociażby LanguageTool, nie będzie to najmniejszym problemem.

Pozycjonowanie dzięki wizytówce Google Moja Firma

Google Moja Firma to całkowcie darmowy sposób na zajęcie wysokich miejsc w wyszukiwarce Google. Zwróć uwagę na to, że w wielu przypadkach wizytówki wyświetlają się nawet nad tradycyjnymi wynikami wyszukiwania.

Właśnie dlatego jest to wręcz konieczny element strategii SEO zwłaszcza dla lokalnych biznesów. Na pewno zdarzyło Ci się kiedyś szukać najbliższej restauracji czy salonu fryzjerskiego – i znalazłeś je właśnie dzięki mapom Google. Co więcej, nie musisz mieć nawet strony internetowej, by założyć wizytówkę i zdobywać klientów z wyszukiwarek internetowych.

Jak założyć wizytówkę Google?

Zacznij od wejścia w link:  https://www.google.com/intl/pl_pl/business/, a następnie postępuj zgodnie z instrukcjami.

Przygotuj się na to, że będziesz musiał podać swój adres email oraz dane firmy. Zostaniesz również poproszony o odnalezienie firmy na mapie. We wskazanym miejscu będzie znajdować się pinezka, która poinformuje użytkowników o lokalizacji przedsiębiorstwa. Pamiętaj, że Google potrzebuje czasu na weryfikację wizytówki tak, by w wyszukiwarce znajdowały się tylko prawdziwe informacje.

Linkowanie wewnętrzne – to zrobisz sam

Linkowanie wewnętrzne jest bardzo proste w realizacji, a może okazać się bardzo ważne dla wysokich pozycji Twojej witryny. Linki ułatwiają zarówno robotom Google, jak i użytkownikom poruszanie się po stronie. A osiągnięcie dobrego efektu jest naprawdę bardzo łatwe.

Na Twojej stronie z całą pewnością znajduje się bardzo dużo różnych treści. Mogą to być artykuły, opisy usług, a nawet kilka linijek tekstu w stopce. Na pewno są one jakoś powiązane z innymi treściami czy po prostu podstronami w obrębie Twojej witryny. Wskaż te powiązania – za pomocą linkowania wewnętrznego.

Pamiętaj o tym, by tekst linku (anchor) był w jak największym stopniu powiązany z zawartością strony, a najlepiej był zbliżony do treści adresu URL. Dla przykładu weźmy zdanie “Zapraszamy do kontaktu!”. Warto podlinkować w nim słowo “kontakt”, a link powinien oczywiście prowadzić do podstrony “kontakt”.

Miej na uwadze, by wystrzegać się anchorów typu “tutaj” czy “tu”. Nie jest to dobry wybór pod kątem pozycjonowania.

Nigdy nie przestawaj się uczyć

Pozycjonowanie to ciągła nauka. Strategii i sprytnych sposobów na osiąganie wysokich pozycji jest naprawdę wiele. Co więcej, Google często aktualizuje algorytm, wpływając jednocześnie na pozycje stron w wynikach wyszukiwania.

Przy niewielkim budżecie nie ma jednak miejsca na eksperymenty. Należy wyznaczyć jasne priorytety i trzymać się działań, które dają pewne rezultaty. Ich weryfikację umożliwi tylko wiedza dotycząca SEO. Tej na szczęście w sieci nie brakuje – znajdziesz tu setki artykułów (jak chociażby ten, który teraz czytasz), e-booków, kursów czy webinarów. Czerp z nich wiedzę, by zaprowadzić swoją stronę na najwyższe pozycje – mimo niewielkich nakładów finansowych.

Artykuł partnera