Moda na tzw. “ciche biura” ukształtowała się pod wpływem norm i przepisów BHP. Pracodawcy zwrócili uwagę na to, iż pracownicy przebywający w zatłoczonych, a tym samym głośnych pomieszczeniach stali się mniej wydajni. Hałas i ogólne zamieszanie związane z odbywającymi się w pokojach rozmowami negatywnie wpływają na koncentrację pracowników, dlatego architekci przy projektowaniu pomieszczeń biurowych biorą to pod uwagę i proponują wiele rozwiązań, które wyciszają biura. Najszybszym sposobem na transformację biura na wersję “cichą” jest podzielenie i wyciszenie przestrzeni poprzez zastosowanie mobilnych ścianek działowych. Dodatkowo można też wyłożyć ściany i sufit specjalnymi panelami akustycznymi.
Najczęściej stosowane elementy tworzące wnętrze cichego biura to:
- wykładziny dywanowe pochłaniające dźwięk;
- ścianki działowe stanowisk roboczych wyłożone tkaniną akustyczną;
- ścianki działowe dźwiękoszczelne ze szkła i aluminium;
- mechanizmy cichego domykania szuflad i drzwi meblowych;
- pochłaniające dźwięk fronty mebli;
- farby akustyczne.