Krytyka w pracy nie zawsze jest zła, bywa też i konstruktywna zmuszająca do myślenia i działania. Nie zmienia to jednak faktu, iż przyjemna nie jest. Można jednak sprawić, aby była bardziej znośna zarówno dla krytykującego i krytykowanego.

Gdy zwracasz komuś uwagę – pamiętaj:

  • rób to zawsze ” na gorąco”, takie działanie wyznacza  standardy w firmie i pokazuje powagę sytuacji,
  • rób to zawsze w cztery oczy, w końcu chodzi o rozwiązanie patowej sytuacji, a nie upokarzanie kogoś,
  • rób to w sposób kulturalny, nie krzycz, nie ubliżaj,
  • krytyka powinna dotyczyć wykonywanej pracy, a nie osoby.

Gdy uwaga jest zwracana Tobie:

  • zachowaj spokój,
  • wysłuchaj krytyki, nie staraj się wchodzić w polemikę, nie przerywaj,  dopiero na koniec odeprzyj zarzuty,
  • na koniec warto podziękować to dowiedzie  naszego opanowania i siły charakteru oraz poczucia własnej wartości.