Proste sposoby na odreagowanie stresu w pracy.

Każdemu z nas  zdarzyło się zdenerwować w pracy tak, że ciężko było opanować emocje, jedyne co przychodziło do głowy to spakować się, wyjść i nigdy nie wracać. Łzy cisnęły się do oczu.

Wybuch złości  nie jest najlepszym rozwiązaniem, dlatego warto znać sposoby radzenia sobie z emocjami by choć spróbować sobie pomóc i się uspokoić.

Poniżej kilka sprawdzonych patentów na opanowanie gniewu i złości w pracy:

 

Weź kilka głębokich wdechów

Pamiętaj – milczenie jest złotem, nie staraj się teraz wchodzić w dyskusje, nie ripostuj odpowiedzi – usiądź, oddychaj spokojnie, policz do dziesięciu.

 

Wyjdź w odosobnione miejsce

Jeżeli tylko masz taką możliwość, wyjdź z budynku i przejdź się, jeśli nie możesz opuścić firmy – wyjdź do toalety lub pokoju, w którym choć chwilę będzie można pobyć z własnymi myślami. Kilka minut wystarczy, by wrócić z czystą głową i w pełnym spokoju.

 

Wygadaj się

Gdy masz taką możliwość porozmawiaj z kimś bezstronnym, zadzwoń do bliskiej osoby – daj upust emocjom, opowiedz o tym co Cię zdenerwowało – może okazać się, iż spojrzenie na tą samą sytuację przez drugą osobę przyniesie Ci rozwiązanie, a przede wszystkim wygadanie się ostudzi emocje i „oczyści” Twoją głowę.

Wypisz gniew

Nie rób nic pod wpływem emocji, one nie zawsze są dobrym doradcą. Mimo, iż do ust ciśnie się wiele słów, a w głowie układają się całe wypowiedzi i wizje co teraz powinniśmy zrobić – warto je przelać na papier – wtedy po przeczytaniu na spokojnie zdamy sobie sprawę ile dyktują nam nerwy.

 

Włącz ulubiona muzykę

Usiądź przy swoim stanowisku pracy, załóż słuchawki i włącz swoją ulubioną muzykę, jednocześnie postaraj się skupić na pracy i stworzyć swój wewnętrzny świat.

 

Powyżej opisane sposoby są wzięte z życia i nie raz się sprawdziły. Oczywiście są to tylko doraźne metody załagodzenia stresu w pracy, długotrwałe napięcia i nerwy powinny być konsultowane ze specjalistami.

Doris