Poszerzanie horyzontów z angielskim dla firm

warto wiedzieć

Opublikowano przez:

W dzisiejszym artykule udowodnimy, że angielski może mieć naprawdę spore znaczenie w rozwoju firmy. Pokażemy Ci na kilku przykładach jak wiele zastosowań może mieć w przypadku większych i mniejszych przedsiębiorstw, które pragną zaistnieć na rynku. Współcześnie angielski jest jedynym środkiem komunikacji międzynarodowej na tak zaawansowanym poziomie, dzięki czemu tylko nieliczni mogą go wykorzystać i sprawić, by pomógł im poszerzać swoje horyzonty.

Rekrutuj najlepszych

Będąc osobą odpowiedzialną również za przeprowadzenie rekrutacji w firmie, musisz liczyć się z własnymi kompetencjami, które powinny być także nieustannie rozwijane. Chodzi między innymi o język angielski, który powinien stanowić podstawę dla rekrutera. Jego znajomość na poziomie zaawansowanym pozwoli na przeprowadzenie rozmów kwalifikacyjnych z osobami o podobnych zdolnościach. Wówczas zarządzanie zasobami ludzkimi w firmie będzie prowadzone w sposób różnorodny i kompleksowy, a szansę działania w niej mają również osoby zagraniczne.

To duży krok w stronę rozwijania się na rynek międzynarodowy, kiedy masz możliwość zatrudnienia specjalistów z innych krajów. Wówczas powinni oni komunikować się również w języku angielskim, a podczas rozmowy kwalifikacyjnej możesz sprawdzić ich umiejętności lingwistyczne oraz sposób prezentowania siebie, co funkcjonuje jednakowo podczas spotkania z Polakiem, który także aplikuje do Twojej firmy. W przypadku, gdy zaznaczył w swoim CV zaawansowaną znajomość angielskiego, warto to zweryfikować podczas rozmowy i zobaczyć jak nim operuje oraz jak bardzo pewny jest swoich umiejętności, by wybrać tych najlepszych.

Tłumaczenia

Jeśli zdecydujesz się na współpracę z zagranicznymi kontrahentami, to również trzeba mieć na uwadze znajomość angielskiego. Nie chodzi już o same spotkania biznesowe czy prezentowanie własnej oferty dla zagranicznych firm, ale również kontakt z klientami międzynarodowymi. To bardzo długotrwały proces, lecz warty swojej ceny i zaangażowania, ponieważ marka może zostać rozpowszechniona nawet na całym świecie.

W tym przypadku także przydatna okaże się umiejętność tłumaczenia, a zwłaszcza w języku typowo formalno-prawnym po angielsku, który znany jest wyłącznie niektórym. Posiadanie takiej osoby w swoim zespole jest niezwykle korzystne, ponieważ nie trzeba wówczas zatrudniać osobnej jednostki z zewnątrz, która na zlecenie zajęłaby się tłumaczenie Twoich dokumentów oraz przekładaniem na język polskim pozostałych formalności. Dopilnowanie i dokładność w tej kwestii są bardzo istotne, a szczególnie jeśli nie chcesz mieć do czynienia z odpowiedzialnością karną. Są to bardzo specyficzne tematy, jak i słownictwo, dlatego tłumacz powinien być doświadczony i zorientowany głównie na język prawniczy, aby pomóc Ci w tworzeniu umów, reklamacji, ofert i wielu innych pism.

Szkolenia dla pracowników

Wszystkie wyżej wymienione właściwości i zastosowania języka angielskiego przydadzą się zarówno na stanowiskach wyższego, jak i niższego stopnia, dlatego warto pomyśleć o angielskim dla biznesu Speak Up, który może okazać się przełomowym krokiem w Twojej firmie. Dotyczy to głównie kadry pracowniczej, aczkolwiek dobrze jest podzielić ją na szczególne oddziały, by przekazywana na kursie wiedza dotyczyła wyłącznie wybranego i konkretnego obszaru, z którym zespół ma styczność na co dzień.

Poruszana tematyka jest stricte związana z pełnionymi przez nich obowiązkami, by mogli wykonywać również zadania z zastosowaniem języka angielskiego. Również dogadanie się pomiędzy pracownikami różnych narodowości nie będzie już sprawiać dla nich żadnego problemu, podobnie jak wystąpienie przed zagranicznymi gośćmi. Mówienie oraz pisanie po angielsku będzie szło płynnie i profesjonalnie, a poznane biznesowe słownictwo przyda się w różnych sytuacjach.

Artykuł sponsorowany