Linki sponsorowane – kto i dlaczego w nie klika?

warto wiedzieć

Opublikowano przez:

Reklama dźwignią handlu. Trudno się z tym nie zgodzić, jednak reklama telewizyjna, czy prasowa została zastąpiona linkami sponsorowanymi google. Warto zauważyć, że to obecnie najpopularniejsza forma reklamy, która pomaga zwiększyć zyski, a jednocześnie sprawić, że dana firma, czy też usługa staje się zdecydowanie bardziej rozpoznawalna. Ale może od początku.

Linki sponsorowane google – co to jest?

Linki sponsorowane to po prostu reklama internetowa. Wyświetlana jest ona nad wynikami wyszukiwania. Są to maksymalnie trzy pozycje. Jest ona także wyświetlana po jednej ze stron, przy czym zazwyczaj wyświetlana jest po prawej stronie. W tym przypadku to maksymalnie osiem pozycji. Tutaj należy jeszcze dodać, że linki sponsorowane w google wyświetlają się po frazach kluczowych.

W tym przypadku istotne znaczenie ma również kontekst. Kampania linków sponsorowanych google adwords ma wiele zalet, jedną z nich jest fakt, że opłata pobierana jest tylko i wyłącznie, gdy dany użytkownik odwiedzi tę stronę. Zatem ważną rolę odgrywa tutaj trafność, co zresztą oczywiste, podobnie jak szybkość. Zaraz po utworzeniu kampanii linków sponsorowanych google adwords jest ona wyświetlana.

Kto klika w linki sponsorowane?

Na samym początku warto zwrócić uwagę, że linki sponsorowane w google są bardzo pozytywnie odbierana przez użytkowników. Oceniają oni bowiem, że wyniki są nader trafne, a strony bardzo pomocne. Duże znaczenie ma też fakt, że w przeciwieństwie do reklam wizualnych, linki sponsorowane google adword nie są irytujące dla użytkowników. Zatem mogą wpływać pozytywnie na sam wizerunek firmy i sprawić, że stanie się ona bardziej popularna. Jednak warto sobie zdawać sprawę, że nie wszyscy odróżniają linki sponsorowane google adword.

Jak wiadomo większość Polaków wyszukuje oferty tylko na pierwszej stronie wyników. Zatem suma sumarum automatycznie na nie wchodzą. Osoby, które znają kampanię linków sponsorowanych google adword również odwiedzają dane strony internetowe. Wedle założenia słów kluczowych, są one najlepiej dopasowane do potrzeb użytkowników. Jednak tutaj duże znaczenie ma dobór odpowiednich słów kluczowych.

Dlaczego klikamy w linki sponsorowane google adword?

Wiele osób decyduje się na reklamę, ma to kluczowe znaczenie, aby dotrzeć do jak największej grupy klientów. Zatem najpopularniejszą formą jest kampanię linków sponsorowanych. Jednak należy zwrócić uwagę na dobór słów kluczowych, gdyż odpowiednio dobrane sprawią, że ruch na stronie będzie większy, a to oczywiście przekłada się na zyski. Również potencjalni klienci, którzy są zainteresowani daną ofertą klikają w linki sponsorowane google.

Jednym z powodów jest fakt, że większość osób ogląda tylko pierwsze klika pozycji, zatem w tym miejscu znajduje się link sponsorowany. W przypadku osób, które znają kampanię reklamową google, powodem dla którego wchodzą one na daną stronę jest fakt, że oferta powinna być dopasowana do kryteriów wyszukiwania. A ma to miejsce, jeżeli dobór jest odpowiedni, zatem jeżeli klient szuka torebek damskich, to słowa kluczowe muszą mieć ścisły związek z tym towarem.

Bo badanie ma znaczenie

Warto tutaj również odwołać się do badań socjologicznych, gdzie jak pokazują wyniki, najwięcej osób ogląda tylko 3 pierwsze pozycję w wyszukiwarce. Wybierając linki sponsorowane użytkownik sądzi, że oferta powinna być nakierowana na jego potrzeby, dlatego też w nie klika. Zatem niezależnie czy rozróżnia się linki sponsorowane, czy też nie, to użytkownicy klikają głównie w linki na pierwszej stronie.

Tak więc, ta forma reklamy przynosi niemal same korzyści, przy czym koszty nie są naprawdę duże. Zatem na samym początku należy jasno określić swoje cele, a następnie przejść do ich realizacji, w tym przypadku należy postawić na optymalizację kampanii reklamowej google.

Kampania reklamowa google adwords może być modyfikowana , zatem ta elastyczność jest ważna. Również można jasno sprawdzić jej efektywność, zatem dane statystyczne są wyświetlane, stąd zleceniodawca ma ciągły pogląd. Również rozliczenie jest stosunkowo łatwe, gdyż opłata dla organizującego kampanię jest tylko i wyłącznie naliczana w przypadku przejścia użytkowników sieci na link sponsorowany.