Ilość kroków – norma Światowej Organizacji Zdrowia.

UncategorizedZDROWIE I PSYCHE

Opublikowano przez:

Siedzący tryb życia nie wpływa dobrze na naszą kondycję zdrowotną. Tymczasem można to zmienić w dość prosty sposób poprzez kontrolowanie ilości kroków pokonywanych przez cały dzień. Ciekawe czy ktoś z Was zastanawiał się ile kroków dziennie robi? Wg. Światowej Organizacji Zdrowia zalecana liczba to 10 000 kroków. Ta liczba gwarantuje utrzymanie organizmu w dobrej kondycji i pozwala zachować zdrowie jak najdłużej. Przy założeniu, że krok ma długość ok. 60-80 cm każdego dnia mamy do pokonania dystans 6-8 km.
Dla większości z nas 10 000 kroków jest praktycznie nieosiągalne. Przy pracy biurowej i stosowaniu ruchu tylko w postaci przejścia się do sklepu, przystanku, parkingu oraz chodzenia w celu zaspokojenia swoich potrzeb fizjologicznych z ledwością pokonujemy około 5 000-6 000 kroków. Jeśli dodamy do tego spacer z psem lub po prostu godzinny spacer po parku wtedy faktycznie światowa norma kroków jest realna do spełnienia, tylko czy starczy nam do tego zapału? Dobrym mobilizacją są dostępne na rynku krokomierze. Jest ich bardzo dużo, począwszy od prostych modeli do tych bardziej skomplikowanych, zintegrowanych z telefonem. Pokonywanie kolejnych kroków działa motywująco do osiągnięcia dziennego celu. Oczywiście liczba 10 000 kroków jest normą dla osób zdrowych, osoby starsze i z problemami zdrowotnymi powinny oscylować przy liczbie 2 500- 5 000 kroków.