Fryzura – przekaz niewerbalny

Fryzura w pracy powinna być schludna i czysta.  Kolor włosów, długość, upięcie czy strzyżenie mogą informować o naszej osobowości. W tym zakresie mężczyźni mają mniejsze pole do popisu. Alby wyglądać profesjonalnie powinni przede wszystkim dbać aby ich włosy były dbale, równo przycięte. Dbałość o systematyczne i perfekcyjne strzyżenie sugeruje, że osoba jest zdyscyplinowana i uporządkowana. Dredy czy długie włosy  sprawdzą się w przypadku artystów, wolnych zawodów związanych na przykład z projektowaniem, ale raczej nie w biznesie gdzie takim stylem nie wzbudzimy zaufania. W przypadku łysiny, która pojawia się z wiekiem wskazane jest przycinanie pozostałych włosów do najmniejszej długości a nie zaczesywanie włosów na łysiejące miejsce. Wygląda to niechlujnie i odstręcza.

U kobiet jest więcej możliwości. Sam kolor udziela informacji. Naturalny może sugerować większa ustępliwość, lepsze perspektywy współpracy, chęć niesienia pomocy oraz dobrą aklimatyzację w zespole. Kolor farbowany może świadczyć o radykalnych poglądach. Jeśli kobieta chce być postrzegana jako stanowcza, pewna siebie i swoich racji powinna sięgnąć po bardziej intensywne kolory: bardzo jasny błąd, czerń czy rudy. Jeśli woli być odebrana jako stonowana, spokojna i ugodowa powinna zdecydować się na odcienie zbliżone do naturalnych.

Znaczenie ma tez długość włosów. Włosy długie i rozpuszczone są raczej domeną młodych kobiet. Ale lepiej odbierane są te, które starannie upinają włosy i odsłaniają twarz – sprawia to wrażenie, że osoba nie ma nic do ukrycia.

Włosy krótkie przeważnie noszą kobiety bardzo pewne siebie i stanowcze. W powiązaniu z wyrazistym kolorem  sprawiają wrażenie osób, które wiedzą czego chcą i nie boją się wyrazić swoich  myśli. Krótkie włosy sugerują, że kobieta jest przedsiębiorcza zdecydowana i odpowiedzialna.

Co Wy na to?

Źródło: „Komunikacja niewerbalna, autoprezentacja, relacje, mowa ciała.” Monika Maj-Osytek, Samo Sendo

Sylwia