Fitness na hamakach – ulga dla kręgosłupa

PO PRACY

Opublikowano przez:

Gimnastyka antygrawitacyjna to hit ostatnich czasów. Ćwiczenia w specjalnie zaprojektowanych  hamakach zamiast maty działają jak balsam na wymęczony siedzącym trybem pracy kręgosłup oraz zestresowany mózg.

Trening w zawieszeniu rozluźnia mięśnie pleców, odciąża stawy, wzmacnia mięśnie posturalne odpowiedzialne za utrzymywanie sylwetki w pionie. Ćwiczenia w hamaku sprawiają, że kręgosłup się wyciąga, a sylwetka staje się prosta i wysmuklona.
Zajęcia na hamakach są bardzo bezpieczne. Hamak amortyzuje ciało podczas kolejnych figur w trakcie zajęć, osoba ćwicząca czuje się bezpiecznie, mogąc przytrzymać się mocnej tkaniny. Poza tym ćwiczenia na wysokościach to doskonały relaks dla ciała i ducha, pozwalają się odprężyć i zresetować po całym dniu pracy. Kołysanie się w hamaku daje uczucie ukojenia i bezpieczeństwa takie samo jak w dzieciństwie w ramionach matki.
Nie wszystkie kluby oferują tego typu zajęcia, jednak warto ich poszukać np. w ramach benefitów oferowanych przez pracodawców.
Istnieje  kilka odmian gimnastyki w hamakach:
Antigravity fitness – hamak  jest stabilny, zawieszony na dwóch hakach. Ćwiczenia opierają się na klasycznym fitnessie.
Aerial dancig – trening na podwieszonych u sufitu długich, cyrkowych szrafach. Cechują go płynne przejścia do kolejnych pozycji, dlatego też przypomina taniec.
Aerial joga – w tym rodzaju wykonywane są ćwiczenia zaczerpnięte z jogi. Można je łączyć w płynne sekwencje lub wykonywać pojedynczo.