Etyka w korporacji

ORGANIZACJA

Opublikowano przez:

Hasło etyki stało się bardzo modne w ostatnim czasie. W praktyce jest to ustalenie zasad moralnych, którymi powinniśmy kierować się w pracy zarówno wobec innych pracowników jak i klientów i kontrahentów. Bardzo ważne jest aby przyswoić sobie etyczne zasady współpracy i przełożyć je na  poprawne relacje ze wszystkimi współpracownikami.

W dużych korporacjach zwykle zasady etyki spisane są  w ramach procedur wewnętrznych. Przyjęte są jako zasady tzw. ” dobrych praktyk”. Po zapoznaniu się z nimi z łatwością można dostrzec jakie zachowania w firmie są są normą, a jakie absolutnie ne są tolerowane.

Zasady etyki zwykle dzielą się na te w kontaktach biznesowych i te w kontaktach wewnątrz firmy.

ETYKA W KONTAKTACH BIZNESOWYCH

  • przestrzeganie przepisów prawa,
  • uczciwe wywiązywanie się z podjętych zobowiązań
  • szacunek wobec partnerów biznesowych
  • przejrzystość informacji
  • odpowiedzialność za zobowiązania
  • etyczne postępowanie
  • stosowanie zasad tzw. uczciwej konkurencji
  • umiejętność przyznania się do popełnionego błędu
  • walka z oszustwem, patologiami i korupcją

ETYKA WEWNĄTRZ FIRMY

  • przestrzeganie przepisów m. in. kodeksu pracy
  • sprawiedliwe wynagradzanie
  • umożliwienie pracownikom odbycia szkoleń bez względu na stosunek pracy
  • relacje wszystkich pracowników powinny być oparte o szacunek- zgodnie z obowiązującym prawem
  • należy się poszanowanie przekonań, godności, poglądów
  • przyjemna atmosfera w pracy
  • wszelkie objawy dyskryminacji nie powinny być tolerowane