Ciche biuro

ORGANIZACJA

Opublikowano przez:

Moda na tzw. „ciche biura” ukształtowała się pod wpływem norm i przepisów BHP. Pracodawcy zwrócili uwagę na to, iż pracownicy przebywający w zatłoczonych, a tym samym głośnych pomieszczeniach stali się mniej wydajni. Hałas i ogólne zamieszanie związane z odbywającymi się w pokojach rozmowami negatywnie wpływają na koncentrację pracowników, dlatego architekci przy projektowaniu pomieszczeń biurowych biorą to pod uwagę i proponują wiele rozwiązań, które wyciszają biura. Najszybszym sposobem na transformację biura na wersję „cichą” jest podzielenie i wyciszenie przestrzeni poprzez zastosowanie mobilnych ścianek działowych.  Dodatkowo można też wyłożyć ściany i sufit specjalnymi panelami akustycznymi.

Najczęściej stosowane elementy tworzące wnętrze cichego biura to:

 

  • wykładziny dywanowe pochłaniające dźwięk;
  • ścianki działowe stanowisk roboczych wyłożone tkaniną akustyczną;
  •  ścianki działowe dźwiękoszczelne  ze szkła i aluminium;
  • mechanizmy cichego domykania szuflad i drzwi meblowych;
  • pochłaniające dźwięk fronty mebli;
  • farby akustyczne.